måndag 20 maj 2013

Snart operations dags

Denna vecka blir tuff träningsmässigt! Måste lägga in alla tre styrkepassen efter varandra, eftersom jag ska in på operation på torsdag och efter det är det minst 2 veckors vila som gäller. Jag kommer inte att få lyfta tungt under dom veckorna. Måste kolla när exakt jag kan börja träna igen och i sådana fall hur? Kommer att ha världens träningsabstinens....

Operationen då? Jo, jag ska äntligen få bukt på mina hemska mensblödningar vilket inte ens hormonspiralen har hjälp. Hela min slemhinna tas bort (kommer inte att ha mens längre). Ska även opereras för en annan sak. Dom ska sätta in ett gummiband som stöd för urinröret. Efter tredje barnet, så har jag fått ansträngningsinkontinens. Jag kan inte hoppa studsmatta eller göra andra hopp, nysa, hosta eller anstränga mig för att det inte ska droppa något. Pinsamt värre, men väldigt vanligt. Thank god för att det finns hjälp!


Jag kommer att åka in redan kl 8 på morgonen och o.p. sker under dagen. Jag ska sövas och sen när jag vaknat och allt funkar bra får jag åka hem.

Ska komma ihåg tre saker:
- att säga till om illamåendetabletter innan sövning
- att be om saltdropp istället för glukosdropp (hur blir jag om jag skulle få ren sockerlösning i blodet? Jag som inte äter kolhydrater alls!)
- att ta med mig kokta ägg som jag ska äta efter operationen istället för deras mackor och saft

3 kommentarer:

  1. Lycka till!
    Hmmm, vem f*n kan hoppa studsmatta.....:-O

    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.... jag älskar att hoppa studsmatta! Vi har en stor i trädgården som ungarna studsar på :)

      Radera
    2. Vi har inte vår kvar längre, men jag försökte då för flera år sedan men det var inte lönt :-)

      Kram/MariaG

      Radera