fredag 26 april 2013

Magic Bullet Coffe

...eller lika med fettkaffe!

Min lunch som alltid är min första måltid, eftersom jag kör periodisk fasta (berättar mer om det senare) består oftast av en kopp "fettkaffe" - noll kolhydrater och oj så mättande! Idag åt jag dock ett extra kokt ägg med lite skagenröra till.

Magic Bullet Coffe:
1 kopp färdigbryggd kaffe
1 msk ekologisk kokosfett (obs, inte silverpaket)
1 msk Bregott/smör
1 nypa ekologiskt vaniljpulver
+ ev, sötningsmedel som stevia eller sukrin

Mixa ihop med handmixern en stund, så att allt blandas ordentligt. Strö över lite vaniljpulver, kakao eller kanel. Liknar en riktig Kaffe latte, men utan alla onödiga kolhydrater som mjölken ger plus att kokosfettet sätter fart på förbränningen.

2 kommentarer:

  1. ...och så supergott, dricker MBC kaffe nästan varje dag, smidig och gott och mättande, har dock gjort bort mig några gånger och tagit för mycket kokosfett som fått mig att må illa, så det passar jag mig för. Däremot har jag inte i vanilj eller strör nåt över, har hittills inte tyckt det behövs men ska kanske prova det nu .-)
    Härlig fredag/kram/MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får passa sig att inte överdosera kokosfettet... illamående och världens fart till toan!

      Kram på dig och du är så duktig som fortsätter att gymma :)

      Radera